تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/08/11 - 09:39
کد خبر: 486633

نگاهی بر شکست‌های اسرائیل در جبهه‌های جنگ زمینی؛

اعتراف تل‌آویو به شکست در جنگ زمینی/ هراس واشنگتن از گسترش جنگ

اعتراف تل‌آویو به شکست در جنگ زمینی/ هراس واشنگتن از گسترش جنگ

قابل توجه ترین رخداد جنگ غزه، اعتراف سران رژیم صهیونیستی به سنگین بودن تلفات و وارد شدن ضربات سنگین به نیروهایشان بود. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) مدعی شد: دستاوردهای بزرگی که تاکنون در نبرد شدید در غزه به دست آمده متاسفانه را ما متحمل بهای سنگینی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی از سه جبهه علیه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که عملیات زمینی با پشتیبانی 100 جنگنده به همراه مشارکت کشتی‌ها در سواحل غزه برای بمباران همراه بوده است. با وجود این حجم ادوات و بمباران سنگینی که همراه با تلاش برای نفوذ نیروهای زمینی به غزه انجام شد، اما این بار نیز نفوذ صهیونیست‌ها به غزه ناتمام و شکست خورده باقی ماند و منابع محلی اعلام کردند که هیچ‌گونه پیشروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای غزه انجام نگرفته است.

در جریان عملیات زمینی اخیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه، مبارزان مقاومت موفق شدند در چند محور جلوی پیشروی اشغالگران را گرفته و آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند و در چند نقطه اجازه دادند مسافت بسیار کمی پیشروی داشته باشند تا در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شوند. المیادین گزارش داده است که حداقل ۵ سرباز ارتش صهیونیستی هنگام تجاوز زمینی آنها در تله انفجاری شرق غزه کشته و یک‌تانک هم منهدم شد.

بیانیه حماس هم درباره شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی می‌گوید که برای دفع این حمله از موشک‌های کورنت و یاسین استفاده شد و نیروهای اشغالگر برای خروج مجروحان و کشته‌شدگان از میدان نبرد از بالگرد استفاده کردند. شبکه العهد عراق نیز تایید کرده است که حداقل ۳۰‌تانک و زره‌پوش اسرائیل در جریان یورش زمینی به غزه منهدم شدند.

این شکست نیروهای صهیونیستی در حالی صورت گرفته که برخی منابع از مشارکت ۵ هزار نظامی آمریکایی در عملیات برای ورود به غزه خبر داده‌ بودند. همچنین حمله زمینی اخیر به نوار غزه با مشارکت ۳ لشگر و چند تیپ انجام شده بود. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی پس از شکست عملیات زمینی اخیر با مشارکت نیروهای آمریکایی نوشته است: «اسرائیل در چشم آمریکایی‌ها به مثابه کسی است که نه فقط نیاز به حمایت بلکه کمک برای نجات یافتن دارد.»

بر خلاف آن‌چه تبلیغ و عنوان می‌شد، جنگ زمینی غزه برای رژیم صهیونیستی نه تنها آسان نبوده، بلکه تلفاتی سنگین را نیز به همراه داشته است. در بیست و ششمین روز جنگ نبردها در بالاترین سطح ممکن میان سربازان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در جریان بود. همزمان با تشدید حملات رژیم اسرائیل، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۷۹۶ شهید از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن رسیده است.

درپی انتشار اخباری مبنی بر حمله موشکی به شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی، منابع رسانه‌ای دیروز (چهارشنبه) از استقرار ناوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ خبر دادند. در یکی دیگر از جدیدترین رخدادها، سخنگوی وزارت امور داخلی دولت فلسطین در غزه، از طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای جدا کردن دو بخش شمالی و جنوبی این منطقه تحت‌محاصره پرده برداشت.

وارد شدن ضربات سنگین به ارتش رژیم اسرائیل

قابل توجه ترین رخداد جنگ غزه، اعتراف سران رژیم صهیونیستی به سنگین بودن تلفات و وارد شدن ضربات سنگین به نیروهایشان بود. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) مدعی شد: دستاوردهای بزرگی که تاکنون در نبرد شدید در غزه به دست آمده متاسفانه را ما متحمل بهای سنگینی کرده است.

همچنین، براساس آخرین آمار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد که شمار کشته های نظامی این رژیم از روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۲۶ نفر رسیده است. به گفته منابع صهیونیستی، فقط در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نظامی این رژیم کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شده اند. در همین زمینه، بنی‌گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم روزهای سختی پیش رو دارد، تاکید کرد که بهای جنگ سنگین و دردناک است.

هراس واشنگتن کشیده شدن دامنه جنگ غزه به خاک آمریکا

همزمان با وارد شدن تلفات گسترده به ارتش رژیم صهیونیستی، دیروز –سه‌شنبه- مدیر اف‌بی‌آی با اشاره به تحولات غرب آسیا، ابراز نگرانی کرد جنگ غزه خطر بروز حمله در خاک آمریکا را افزایش دهد. «کریستوفر ری» مدیر «اف بی آی» هشدار داد که جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، تهدید حملات در ایالات متحده آمریکا را افزایش می‌دهد.

ری در جلسه کمیته امنیت داخلی آمریکا گفت: «ما ارزیابی می کنیم که اقدامات حماس و متحدانش به عنوان الهامی خواهد بود که از زمانی که (گروه دولت اسلامی) به اصطلاح خلافت خود را چندین سال پیش راه اندازی کرد، مانند آن را ندیده‌ایم». وی سپس ادامه داد: «زمان نگرانی فرارسیده است. ما در دوران خطرناکی هستیم.

زمان وحشت نیست اما زمان هوشیاری است». رئیس اف‌بی‌آی ادامه داد که نیروها امنیتی «نمی‌توانند این احتمال را نادیده بگیرند که حماس یا یک سازمان تروریستی خارجی از درگیری‌های کنونی سوء استفاده کرده تا حملاتی را در این‌جا در خاک ما انجام دهند». وی ادامه داد: «بیشترین نگرانی ما این است که افراط‌گرایان، افراد وگروههای کوچک خشن از تحولاتخاورمیانه الهام بگیرند و علیه مردم آمریکا که زندگی روزانه خود را سپری می‌کنند، حملاتی را انجام دهند».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top